Device as a Service (DaaS) Lifecycle Management

Compleet ontzorgen zit in ons DNA
 
Solitee helpt u om alle processen van aankoop tot afvoer van apparaten op een gestructureerde manier sluitend te maken. Waarbij u bij de eerste stap, de aankoop van de hardware, 100% leading bent en blijft. U bepaalt welke hardware van welke leverancier wordt aangekocht.
 
Met onze unieke Lifecycle Management tool krijgt u inzicht in alle processen, uw apparaten én houdt u de regie over onze werkzaamheden. Solitee voert de werkzaamheden uit met een streng geselecteerde partner die beschikt over eigen magazijnen, materieel en (gescreend) personeel. Door hoge servicelevels te garanderen kunnen wij de belofte richting uw eindgebruiker waarmaken.
 
DaaS Lifecycle Management Services
Door de komst van het hybride werken is de behoefte voor Device as a Service enorm versneld geraakt. Naast het financiële aspect zijn klanten op zoek naar totale ontzorging voor hun werkplekapparatuur zoals pc, laptop, tablets en mobiele telefoons. Met DaaS Lifecycle Management Services wordt Solitee als het ware een onderdeel van uw ICT-afdeling. Voor een vast bedrag per maand per device kunt u gebruik maken van al onze diensten. Denk hierbij aan het afroepen van een nieuwe device, inname van een device bij uitdiensttreding, plaatsen van een image of uitrol via Autopilot, installatie op de werkplek, levering aan huis, swap-support op de volgende werkdag inclusief garantieafhandeling, asset-registratie & CMDB beheer, datavernietiging enzovoort.
 
 
Klantportaal
Onder DaaS Lifecycle Management Services wordt verstaan het eenvoudig beheren van alle ICT-werkplekapparatuur in een bedrijf. Solitee pakt dit op een unieke manier aan, waarbij de klant de controle houdt over alle werkplekapparatuur. Vanaf het moment van bestellen tot en met het vervangen van de werkplek. In de tussentijd is het eenvoudig om bij defecten reparaties of swaps aan te vragen, in- & uitdiensttreding te regelen, gebruikte apparaten op voorraad te leggen en deze weer af te roepen. Alle acties worden getriggerd en gecoördineerd vanuit een gebruiksvriendelijk Lifecycle Management klantportaal waarin u zelf alle diensten kunt afroepen. In dit portaal wordt ook de CMDB van de klant beheerd zodat u altijd inzichtelijk hebt door wie een device gebruikt wordt en hoeveel voorraad u heeft. Zo bent u ervan verzekerd dat het aantal apparaten in uw organisatie op een correcte manier wordt geadministreerd.
 
Productkeuze en voorraad beheer
Het assortiment stemmen wij samen met u van tevoren af. Nadat de producten door u zijn besteld bij Solitee, houdt onze partner deze op voorraad om snel uit te kunnen leveren bij uw gebruikers. In het klantportaal zijn de voorraadposities live te zien zodat u tijdig nieuwe producten kunt bij bestellen. Zo kunt u op een proactieve manier inspelen op eventuele tekorten in de markt.
 
Pre-configuratie, Logistiek & Planning
Onze streng geselecteerde partner heeft alle technische kennis in huis om alle diensten vooraf uit te voeren zodat de laptop, pc mobiele telefoon of tablet op locatie na aansluiting direct in gebruik genomen kan worden. Daarnaast bundelen wij alle accessoires en leveren eventuele ‘goodies’ mee. Nadat de apparaten zijn voorbereid naar de wensen van de gebruiker sturen wij ze op of leveren ze zelf fysiek af op iedere gewenste locatie. De planning stemmen wij netjes af met de eindgebruiker.
 
‘Joiners & Leavers’
Medewerkers die in dienst treden bij uw organisatie voorzien wij van nieuwe apparatuur. Maar ook als medewerkers uit dienst gaan halen wij de gebruikte apparatuur op. Bij ontvangst worden de data gecertificeerd verwijderd en zullen wij de producten testen op functionaliteit. De gebruikte producten houden wij op klant-specifieke voorraad. De CMDB wordt automatisch bijgewerkt en alles is terug te vinden in het klantportaal.

Next business day onsite swap
Het is al vervelend genoeg als een apparaat defect raakt, de kunst is dan om de gebruiker zo snel mogelijk weer productief te krijgen. Zodra wij een melding ontvangen maken wij een afspraak om op de volgende werkdag een nieuw apparaat te leveren, voorzien van de laatste software en tools. Wij nemen het defecte apparaat mee terug en handelen het geheel af volgens bestaande garantiecondities. Het gerepareerde apparaat zal weer op voorraad gehouden worden. De mutaties worden netjes bijgewerkt in de CMDB van de klant.
 
Afvoer en datavernietiging
Aan het einde van de economische levensduur voeren wij uw IT-producten veilig af. Voor ieder apparaat ontvangt u een certificaat van datavernietiging. Zo bent u er 100% zeker van dat de data op een veilige manier is verwijderd. Data is tegenwoordig één van de meest waardevolle bezittingen van een bedrijf. Bovendien is de kans op datalekken groot als u hier niet de juiste procedures voor heeft. Dataveilig, duurzaam en MVO-compliant
 
Overname & duurzaam refurbishen
Wat veel bedrijven niet weten is dat er vaak nog een restwaarde zit op IT-producten. Indien de apparaten nog functioneel zijn keren wij een restwaarde uit. De restwaarde kan gebruikt worden om de kosten te verlagen bij een nieuwe investering of gedoneerd worden aan een goed doel. Solitee hergebruikt 95% van de binnenkomende ICT-apparatuur.
 
MVO+
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staat sinds de oprichting van Solitee en onze partners hoog op de agenda. Op sociaal maatschappelijk gebied streven wij na om zoveel mogelijk kansen en passende werkgelegenheid te creëren voor die mensen die meer begeleiding of andere arbeidsomstandigheden nodig hebben.
 
Ook op gebied van hergebruik van IT-producten en het optimaal benutten en recyclen van niet-herbruikbare materialen werken wij samen met onafhankelijke organisaties zoals WEEELABEX. Dit betekent dat onze partners ook gegarandeerd milieuvriendelijk ondernemen en is de cirkel rond.
 
Volledig ontzorgt - Lifecycle Management Klantportaal
Dankzij het custom made klantportaal blijven alle partijen in controle over alle werkplekapparatuur. Vanaf het moment van bestellen tot en met het vervangen van die werkplek. In de tussentijd is het eenvoudig om reparaties of swaps aan te vragen, in- en uitdiensttreding te regelen, gebruikte apparaten op voorraad te leggen en deze weer af te roepen. Dat doen we door middel van het gebruiksvriendelijke online Lifecycle Management klantportaal waarin de u zelf alle diensten kunt bestellen en de CMDB wordt beheerd. Zodat alle apparatuur in de organisatie op een correcte manier is geadministreerd.
 
Meer weten? Neem dan nu contact op met uw eigen IT-makelaar.

X

De gegevens die u invult worden uitsluitend gebruikt voor het gevraagde contact. Zie tevens onze Privacy Policy.
X

Bedankt voor uw aanvraag


Hartelijk dank voor uw aanvraag bij Solitee. We sturen u de download(s) zo spoedig mogelijk toe per e-mail.

Indien u eerder contact wenst, bel of mail gerust.

Telefoon: 020 - 751 22 22
E-mail: info@solitee.nl